Köpvillkor
Allmänt
Dessa villkor gäller för beställningar av privatpersoner från ahlgrensskor.se.
Cloetta Sverige AB säljer skor (nedan kallat produkt) på ahlgrensskor.se via internet till privatpersoner i Sverige med personnummer. Ansvarig för och hantering av ahlgrensskor.se är Cloetta Sverige AB och TBWA Stockholm. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. För kortköp där kunden är minderårig ansvarar fullmaktsgivaren för kortet.
Produkten säljs endast på ahlgrensskor.se, finns endast tillgängliga via internet och i ett begränsat antal. Endast ett par skor per order är tillåtet.
Beställning och orderbekräftelse
Beställning görs på kampanjsidan ahlgrensskor.se. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mailadress du angivit.
Genom att genomföra ett köp på ahlgrensskor.se accepterar du dessa villkor. Genom att acceptera villkoren förbinder du dig att följa villkoren i sin helhet, samt bekräftar att du har tagit del av integritetspolicy.
Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, samt om beställningen innehåller fler produkter.
Produktinformation, priser och betalningsvillkor
Produkterna som presenteras på ahlgrensskor.se utgör ett limiterat sortiment under en limiterad kampanjperiod.
Generell information om produkterna på ahlgrensskor.se (innefattande information om skornas egenskap och funktion) lämnas på produktsidan. Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att produktens exakta utseende och beskaffenhet återges.
Aktuellt pris på produkten lämnas på ahlgrensskor.se. Priset anges i SEK och inkluderar moms.
Cloetta Sverige AB reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på kampanjsidan ahlgrensskor.se. Vid eventuella felaktigheter förbehålls Cloetta Sverige AB rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.
Som kund är du medveten om och accepterar att genomförandet av ett köp på ahlgrensskor.se medför betalningsansvar. Betalning erläggs genom kortbetalning.
Ändring eller avbeställning av order
Observera att eftersom du förskottsbetalar din order kan inga ändringar göras efter att betalningen är genomförd.
Som kund har du möjlighet att avbeställa hela din order utan avgift fram till dess att försändelsen har lämnat ahlgrensskor.se lager. Avbeställning ska mailas in till customerservice@tbwa.se. Notera att din avbeställning inte går igenom förrän du får en bekräftelse att avbeställningen har genomförts. Om ordern har hunnit expedieras kan du komma att debiteras 149 kr i kostnad för outlöst paket.
Frakt, leverans och ej uthämtade paket
Alla beställningar som läggs innan kl. 12.00 hanteras normalt inom 3-7 dagar. Cloetta Sverige AB kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som lämnat ahlgrensskor.se:s lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan produkten når dig kan bli längre än vad som anges som normalt. PRODUKTERNA KOMMER ENDAST LEVERERAS INOM SVERIGE.
Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Kontakta customerservice@tbwa.se om du önskar häva ditt köp. Vid hävning sker återbetalning inom 30 dagar från det att hävning vidtagits.
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 149 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera produkten, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan.
Ångerrätt
Vid utövande av ångerrätten, vänligen maila customerservice@tbwa.se inom 14 dagar från och med dagen efter det att du mottagit produkten.
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59). Ångerfristen börjar löpa dagen efter den dag du mottagit produkten. Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag.
En förutsättning för att utöva ångerrätten är att produkten är oanvänd och att produkten och dess förpackning är oskadad.
Du har rätt att undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att fastställa produktens egenskaper eller funktion. Du kan dock bli skyldig att ersätta för produktens värdeminskning om produkten har använts eller hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Sådant prisavdrag kan uppgå till produktens totala pris och kan dras av från det pris som ska återbetalas enligt nedan. Återbetalning sker i enlighet med punkt 9 nedan.
Reklamation
Om du har fått en defekt eller felexpedierad sko ber vi dig att omgående, men inom skälig tid från att felet upptäcktes, eller borde ha upptäckts, kontakta vår kundservice via mail customerservice@tbwa.se. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten. Reklamationer ska göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.
Vid reklamationer ska du skicka en bild på skorna och skadan samt en kort beskrivning av felet till customerservice@tbwa.se. Reklamation ska ske inom skälig tid efter mottagandet av en produkt.
När produkten returnerats och reklamationen godkänts kompenserar vi dig i enlighet med reglerna i konsumentköplagen (2022:260) genom att du återfår din betalning för produkten. Vid godkänd reklamation sker återbetalning i enlighet med punkt 9 nedan.
Om vi vid kontroll av produkten konstaterar att produkten inte har något fel som omfattas av felansvaret (exempelvis på grund av yttre påverkan) debiteras en avgift på 149 kr för felsökning och frakt för att täcka kostnader för returen.
Retur
Retur av produkten med anledning av utnyttjande av ångerrätt eller reklamation bör ske i originalförpackning eller i annan för produkten lämplig förpackning samt väl förpackade (exempelvis brun wellpappkartong). Skickas produkten tillbaka i annat emballage än förpackningen den kom i och eventuella transportskador uppstår till följd av bristfälligt emballage debiteras du som kund. Du erhåller en adresslapp när du kontaktar customerservice@tbwa.se.
Du ska skicka produkten i retur till angiven adress på retursedeln utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att utöva ångerrätten.
Cloetta Sverige AB har rätt att göra avdrag från återbetalningen om kunden enligt ovan ska stå för returkostnaden. Vid godkänd retur erhåller du dock ersättning för returkostnaden.
Återbetalning
Om du utövar din ångerrätt betalar vi tillbaka priset för produkten däremot inte kostnaden för returfrakten och eventuell ersättning för varans värdeminskning på grund av användning eller hantering.
Vid reklamation återbetalas alla betalningar inklusive frakt och returfrakt. Avdrag görs för kostnader och returfrakt motsvarande 149 kr om varan reklamerats felaktigt.
För utövande av ångerrätten eller vid reklamation sker återbetalningen senast inom 14 dagar efter det att vi fått tillbaka produkten från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt produkten, beroende på vilket som inträffar först.
Har du hävt köpet på grund av leveransförseningar sker återbetalning inom 30 dagar från det att hävning vidtagits.
Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för köpet. Ingen kostnad utgår för själva återbetalningen.
Transportskador
Det är viktigt att du säkerställer att ditt paket är oskadat när du får det. Om ditt paket är skadat, be ombudet göra en notering om skadan vid utlämning eller meddela att du inte vill ta emot paketet pga. skadan. Eventuell transportskada ska anmälas till customerservice@tbwa.se. Upptäcks transportskada först efter det att du öppnat paketet ska du göra en reklamation enligt ovan.
Transportskador ska helst dokumenteras med fotografier som tydligt visar skador på innehållet, förpackningens skick, eventuella skador på det stötdämpande inneremballaget och fraktsedeln. Allt emballage måste sparas till dess att reklamationsärendet är avslutat.
Ansvar för fel
Cloetta Sverige AB ansvar till följd av fel i produkten, försening eller skada (såväl direkt som indirekt) är begränsat till vad som följer av Villkoren samt av konsumentköplagen (2022:260). Ytterligare rättigheter för dig som kund kan dock följa av respektive tillverkares egna till slutkund riktade garantier eller produktansvarslagar. Cloetta Sverige AB ansvarar under inga omständigheter för indirekta skador eller följdskador.
Personuppgifter
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Informationen du lämnar om dig själv används av Cloetta Sverige AB och TBWA Stockholm genom ahlgrensskor.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Information om hur vi behandlar dina personuppgifter och de rättigheter du har framgår av integritetspolicyn.
Immateriella rättigheter
Innehållet på ahlgrensskor.se ägs av Cloetta Sverige AB eller dess licensgivare. Allt innehåll på ahlgrensskor.se, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, och är skyddat av svenska och internationella marknadsrättsliga och immaterialrättsliga lagar.
Utskrift eller annan kopiering av materialet är tillåtet för eget, privat, icke-kommersiellt bruk. Det är förbjudet att kopiera, spara eller på annat sätt reproducera, bearbeta, ändra, överföra, överlåta, på annat sätt utnyttja eller exploatera materialet eller delar därav utan på förhand givet skriftligt tillstånd av Cloetta Sverige AB.
Övrigt
Cloetta Sverige AB kan inte hållas ansvarigt för olägenheter som uppstår på grund av omständigheter utanför vår kontroll, såsom krig, krigsliknande händelser, uppror och oroligheter, extrema väderförhållanden, avbrott i allmänna förbindelser, allmän varubrist, export- och importrestriktioner, laglig reglering eller annat påbud av myndighet i Sverige eller utlandet, strejk, lockout, blockad eller annat arbetshinder, eldsvåda, explosion eller annan olyckshändelse.
De uppgifter som lämnas på ahlgrensskor.se utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet eller garanti annat än där så är direkt angivet. Det aktuella erbjudandet gäller så länge lagret räcker, om inte annat anges.
Cloetta Sverige AB förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa villkor.
Tvist och konsumentklagomål
Du alltid välkommen att kontakta vår kundservice via customerservice@tbwa.se. Vi har öppet helgfria måndagar till fredagar och svara vanligtvis inom 24 timmar under dessa dagar.
Kontakta oss
Kontaktformulär för konsumentservice och reklamationer: customerservice@tbwa.se
Organisationsnummer: 556673-7549
Hosted by:
TBWA Stockholm
Adress: slupskjulsvägen 19, 111 43 Stockholm
Mailadress: customerservice@tbwa.se